TARIMDA OSB/DEVAMI VAR MI?Çaycuma organize sanayi bölgeleri adına velinimet.Sanayi OSB.Tarımda OSB.Bugünlerde konuşulan Manda OSB.Var da var.Daha Filyos bölgesinden bahsetmedik.Söz etmedik.Filyos adına turizm markamız.Limanı ile ülkemizin üçüncü büyük limanı.Ayrıca Enerji üssü ile yerli doğalgazın ana karargahı.Endüstri merkezi adına büyük ölçekli üretim üssü.Serbest bölge için ise çok büyük bir alan tahsisi geçmişten bugüne hep var.Daha sayacak o kadar çok konu başlığı var ki.Sadece aklımıza gelen birkaç konu başlığını saydık.Gelelim tarımda OSB adına son durumu değerlendirelim.Sulu tarım. Topraksız tarım.Üretimler başlamış. Yılın 12 ayı üretim olacak.Birkaç firmanın başladığını öğrendik.Duyduk. Çok da mutlu olduk.Zonguldak bölgesinden Akkurt tarım artık üretime start vermiş.İhracat odaklı üretim başladı. İlk üretim alındı.Yaklaşık 30 tamı işçisi çalışıyor.Tabi ki bu sayı artar.Diğer firmalarda sırası ile üretime başlayacaktır.İlk etap adına 750 işçi düşünülüyordu.Tarımda OSB birincisi kuruldu.Tam on yıl aldı.Çok yazdık ve çok konu başlığı yaptık.Israrlı yayımlarımız oldu.Buna rağmen on yılda bitti.İlk proje düşünüldüğü günü hatırlıyorum da.Nereden nereye.O dönemin kudretli proje valisi Sayın Ali kaban, gerçekten projeye inanmıştı.Amaç ise kırsalda göçü önleyeceğiz.Tarımda OSB ile Zonguldak tarım sanayisi ile tanışmış olacaktı.Başarıldı.Geç oldu.Güç olmadı.Bizlerde konuyu sıklıkla işledik.On yılda proje tamamlandı.Üretime geçildi.Şimdi yaklaşık 15 sayısında girişimci ve tahsis yapılan firmalar yerini alacak.Üst yatırımını yapacak.Üretime start verecek.Kazanacak.Kazandıracak.Tabi ki tarımda OSB daha çok yeni.Çok daha güzel müjdeler verilecek.Tarımda OSB 2 ve 3 için bir çalışma var mı?Bildiğim kadar bu OSB ler için yerlerde hazır denmişti.Bir önceki valimiz Mustafa Tutulmaz, döneminde çalışmalar yapılmıştı.Bugün için Sayın Valimiz Osman Hacıbektaşoğlu, tarımda OSB adına titizlikle ilgileniyor.Yatırımcılar ve tahsisi yapılan firmalarda bir an önce ellerini çabuk tutarlarsa çok daha iyi olur.Bir yıl yatırım yapmayanın tahsisi de iptal ediliyor diye biliyorum.Bize göre süre uzun.Bu süre üç ay zaman dilimine çekilmeli.Son olarak.Zonguldak milletvekilimiz, Ak Parti Genel merkez, Genel Başkan yardımcısı, güçlü siyasetçi, Sayın Ahmet Çolakoğlu, vekilimiz de tarımda OSB adına çok çaba ve gayret gösterdi.Tamamlanması adına.Hazır hale gelmesi için.Yoğun efor sarf etti. Mesai harcadı.Ortaya da bir başarı hikâyesi çıktı.Çaycuma için çok faydalı bir proje hayata geçti.Kırsalımıza nefes oldu.İlimize ise OSB adına ayrıcalık oldu.Tarımda OSB adına yeni müjdeler bekliyoruz.Artık herhâlde bir on sene daha beklememize gerek yok.Zonguldak tarım şehri olarak haklı yerini alacaktır.Sırada ne var? derseniz.Manda OSB adına önemli çalışmaları duyuyoruz.Mutlu oluyoruz.Gelişmeleri de an ve an paylaşacağız:Şimdilik nokta.
Genel
Yayınlanma: 28 Haziran 2026 - 21:18
TARIMDA OSB/DEVAMI VAR MI?
Çaycuma Star Haber köşe yazarı, Zonguldak Gazeteciler Cemiyeti Başkanı Derya Akbıyık'ın "TARIMDA OSB/DEVAMI VAR MI?" yazısı...
Genel
28 Haziran 2026 - 21:18















